dimarts, 16 d’octubre del 2012

SMARTPHONES

Bon dia!

Després d'uns quants dies sense publicar cap entrada ja tornem a ser aquí!

Aquesta vegada parlarem dels smartphones, que el diccionari TERMCAT, els defineix com: "Telèfon mòbil que incorpora un sistema operatiu per a la descàrrega d'aplicacions i diverses funcions d'un ordinador de butxaca, especialment agenda electrònica, correu electrònic i accés a Internet."



Actualment, una part important de la població té un smartphone amb conexió a internet. Si vas amb transport públic i mires al teu voltant observaràs com més d'una persona està comunicant-se amb el seu smartphone. 

A part del carrer, dins les aules també s'usen els smartphones. No només s'utilitzen per parlar amb les aplicacions com Whatsapp o per conectar-se per les xarxes socials, sinó que també es poden usar a l'hora de fer classe. Segur que a molts de vosaltres us estranyarà, però sabeu que a Finlàndia usen els smartphones per saber si un nen ha comprès un text? Doncs, sí. Al vídeo que hi ha a continuació podeu veure una experiència molt enriquidora del contacte entre els nens i els smartphones.  




El diari digital de la Vanguardia, ens mostra una article sobre l'opinió de l'investigador Germán Velásquez. Aquest diu que: "amb l’orientació adequada, els smartphones, les càmeres digitals, etc. són tan vàlids en les classes com els quaderns o els llapis. (...) tots tindrien la mateixa finalitat: elaborar material útil per a l’estudi i la reflexió.
Diu que als Esats Units, a diferència d'Espanya: "Fa anys que allà els dispositius portàtils van deixar de ser vistos com elements nocius que distreuen els nens i adolescents de les seves obligacions i que dispersen la seva atenció."


Finalment avui proposem un debat sobre els smartphones, realment poden servir com a eina de treball a les aules? O creieu que els nens tenen una visió dels smartphones com si fóssin una joguina?

AM4
 

13 comentaris:

  1. jo penso que sí que tenen una gran utilitat però sempre si es fan servir en un bon ús!
    s'ha de procurar emprar aquestes eines per a que els alumnes arribin a un bon aprenentatge significatiu! no utilitzar-les per a fer aprenentatges memorístics! també s'ha de vigilar amb la gran quantitat d'informació i d'estímuls que transmeten aquests mecanismes, perquè poden distreure molt a l'alumnat!
    Per acabar dir que, aquestes tecnologies obren un nou món a l'educació el qual els mestres haurem de procurar definir i millorar!

    ResponElimina
  2. Si s'usa correctament pot portar una gran quantitat d'aprebentatges, i no unicament estimuls contaminants pels infants tal i com es creu. ara bé, amb temps limitaT i sempre amb la supervisió d'un adult.

    ResponElimina
  3. Moltes gràcies pels vostres comentaris Adrià i Núria! D'una banda, estic d'acord amb la diferència entre els aprenetnatges significatius, en el que si que es poden usar, i en els memorístics, que no es tant aconsellable. I de l'altra, com deia la Núria, del temps limitat i amb la supervisió d'un adult. Fins aviat!

    ResponElimina
  4. Molt interessant! Jo crec que Espanya si hi posem un smartphone a l'aula no se que passaria, ni m'hi vull imaginar... Seria bo seguir els passo de Finlàndia però és tant complicat!

    ResponElimina
  5. Moltes gràcies pel teu comentari, és difícil arribar al nivell de Finlàndia, però poc a poc ho podem anar aconseguint.

    ResponElimina
  6. Ei! Ens ha agradat molt aquesta entrada del vostre blog. Sabiem que la major part dels joves utilitzen/utilitzem un smartphone amb bastanta freqüència però el que desconeixiem totalment era el tema de Finlàndia, no sabiem que s'utilitzaven per veure si els nens havien comprès les coses o no. Bona entrada i bon blog. Bufarills aafe

    ResponElimina
  7. Doncs si, a Finlàndia es va fer aquest experiment i va ser molt efectiu! Gràcies a vosaltres per anar-lo visitant i anar-lo fent una mica més gran amb els vostres comentaris!

    ResponElimina
  8. Cal tenir molt clar els límits, hem d'aprofitar els beneficis que ens aporten les noves tecnologies però amb cap sinó podem arribar a fer-ne un mal ús i per tant ens poden perjudicar

    ResponElimina
  9. Cert! Teniu tota la raó! Com tot, si es fa un ús moderat és bo! Esperem que us hagu agradat el blog!

    ResponElimina
  10. Bones companys bloggers! Nosaltres creiem que pot ser una bona eina de treball a les aules, però sempre amb certes limitacions i amb un consum responsable. Per això als nens se'ls ha d'ensenyar des d'un primer moment a utilitzar bé aquesta eina.

    Molt interessant aquesta entrada!

    ResponElimina
  11. Moltes gràcies! Com vosaltres dieu, si creem una disciplina i un respecte a una eina, és més difícil que després se'n faci un mal ús! Estem orgulloses de que us hagi agradat!

    ResponElimina
  12. jo personalment crec que em arribat a un punt en que tota la tecnologia nova que millora dia a dia pot facilitar la vida estudiantil, tot són facilitats i aixó es demostra comparant la tecnologia de les aules d'ara amb les de fa 40 anys però també em arribat a un punt en que no podem viure sense aquesta tecnologia. si cada cop més confiem en aquestes facilitats i ens deixem condicionar per elles, el dia que ens faltin no serem capaços ni de poder explicar qualsevol cosa en veu alta sense tenir un power point darrere. per tant estic en contra que s'utilitzin els smartphones com a eina estudiantil ja que ens estem tornant adictes a totes aquestes tecnologies i com un dia ens trobem amb una apagada electronica, la gent no sabra ni sortir de casa.

    ResponElimina
  13. Moltes gràcies per la teva opinió Giul 34! Ens ha agradat que hi hagi alguna opinió en contra dels smartphones, ja que actualment, per la novetat potser, la gent els mira d'incorporar a tot arreu. És cert, com dius, la dependència que tenim de les tecnologies d'avui en dia. Esperem que t'hagi agradat el nostre blog!

    ResponElimina